Alle info over de nieuwe voorstellingenreeks lente/zomer 2022

Klik hier voor de flyer met info en credits

Klik hier voor de terugblik

In de lente en vroege zomer van 2022 gaan René Veen (piano) en ik weer toeren met God, Sex en Shostakovich, een monoloog voor Vrouw, Cello en Piano

Door de lockdown hebben wij een aantal optredens af moeten zeggen. Maar de wereld gaat weer open en dat merken wij aan de aanvragen. We spelen (op een enkele uitzondering na) buiten het theatercircuit om. In huiskamers en kerkjes, op zolders, binnenplaatsen en binnenschepen. Hou deze pagina in de gaten voor verdere updates.

https://docs.google.com/document/d/1pS58NK-bM50Trn0Jnowgy8YLTvzJS5NQCRX4R69sbxQ/edit?usp=gmail&ts=624f09b7

Weekend 9 en 10 april Hillegom voor Stichting Kunstklank. We spelen hier 4 voorstellingen in het kader van het festival Vaarwel…. de weg naar een nieuw begin . Ik ben nog niet op de locatie geweest maar als ik de beschrijving hoor lijkt het weer zo’n verborgen tovertuin te worden, waar Kunstklank bekend om staat. Kaarten koop je via tickets.kunstklank.nl

Zaterdag 16 april Utrecht in “De Garage”. Dit is letterlijk een garage en we spelen dan ook op een autobrug! Daar staat een pracht van een vleugel die bespeeld wordt door de eigenaar van de garage. Erg mooie locatie voor René en mij. We hebben er vaker gespeeld en komen er graag terug. Tickets kosten 15 euro en die betaal je contant bij de ingang. De voorstelling begint om 20.00 uur en nadien is er gelegenheid voor een drankje en napraten. 

Het adres van de Garage is Stadhouderslaan 58A, Utrecht. Een plek reserveer je door een mail naar mij te sturen http://rataklop.nl/contact

Deze voorstelling is geselecteerd door We Are Public. Leden kunnen via de site van WeArePublic reserveren en op vertoon van hun pasje gratis naar binnen!  Neem wel contant geld mee voor een drankje na afloop ….

Zaterdag 30 april, Zwolle op cultuurschip Thor. In januari en maart moesten we een optreden op deze fantastische plek uitstellen door een combinatie van corona maatregelen en een blessure aan mijn rechterhand. We besloten toen nog even geen nieuwe datum vast te stellen, maar nog even het genezingsproces van de blessure alle ruimte te geven. Dat gaat de goede kant op, gelukkig heb ik geen optredens meer af hoeven zeggen. Heb zonder veel pijn in maart met het  Nederlands Bach Consort kunnen spelen en studeer inmiddels in een paar korte blokjes  per dag de veel van de rechterhand eisende Shostakovich. We hebben nu deze nieuwe datum kunnen vaststellen. Kaartjes reserveren doe je via http://www.cultuurschipthor.nl

Woensdag 11 mei Steenwijk in het Vestzaktheater van de Meenthe. De enige keer dat we toch in een theaterzaal gaan spelen, maar Steenwijk is dan ook speciaal. Het is in die omgeving dat mijn verhaal zich afspeelt. Ik ben al (vlak voor een door de maatregelen gecancelled optreden) geïnterviewd voor de Steenwijker Courant door journalist Bert Middelbos. Dat is een mooi stukje geworden dat ergens in mei dus pas geplaatst gaat worden. Ik verwacht dat er veel Steenwijkers zullen komen die altijd al nieuwsgierig waren naar wat er zich toch op die B’ulah Hoeve afspeelde. We bereiden ons voor op een bijzonder publiek. Kaartjes via http://www.demeenthe.nl

Dinsdag 14 juni Dalfsen, in Studio Arcana aan de Ankummerdijk 6. We zijn dan te gast bij Alex Manassen en Gerard Zuyderhoff. Zij waren bij een van onze voorstellingen in de herfst. Ik ben heel blij met hun uitnodiging om in hun serie te komen spelen! Studio Arcana is een speciale plek waar steeds weer ruimte gemaakt wordt voor bijzondere beeldende kunst, experimenteel theater en grensverleggende muziek. Je reserveert een kaart door een mail te sturen naar arcana-studio@outlook.com  en betaal contant bij binnenkomst. Wees er snel bij, want er is beperkt plaats.

de datum van de voorstelling in Den Haag is bekend:

 Vrijdag 10 Juni Den Haag, Barth Kapel. Dit is een wonderbaarlijk mooie, goed verscholen plek in Den Haag nabij de Brouwersgracht. De akoestiek is wonderlijk mooi, het licht valt er recht vanuit de hemel door het glas in lood. Ik heb er al vaker gespeeld en kom er graag terug! De voorstelling begint om 20.30, maar vanaf 20.00 is de kapel open. En is er koffie en thee en vast ook wat lekkers. Het lijkt mij fijn om van tevoren mijn Haagse vrienden te begroeten, anders ben ik daar tijdens het spelen van mijn monoloog teveel mee bezig…..

Neem asjeblieft contant 15 euro voor de toegang en wat geld voor een drankje na afloop. Tenzij iemand me voor die tijd uitlegt hoe je zelf zo’n QR code voor Tikkie aan kan maken.

Het adres van de BarthKapel is Brouwersgracht 3, Den Haag. Door de poort, langs de boksschool en dan zie je het vanzelf. Deze voorstelling is geselecteerd door We Are Public. Leden kunnen via de site van WeArePublic reserveren en op vertoon van hun pasje gratis naar binnen!  Neem wel contant geld mee voor een drankje na afloop ….

Wil je komen, reserveer dan een ticket bij annelies.levison@gmail.com

o hellup, het email adres van annelies had ik niet goed geschreven!

het staat er nu wel goed: met een punt tussen annelies en levison.  Geen idee hoeveel mensen wachten op een bevestiging die ze dus nooitgaan krijgen. Dit geeft eens te meer aan hoe blij ik ben met mijn beslissing mijn online presentatie voortaan te laten verzorgen door Rivka Ruiter van Communication is key

INTERVIEW IN DE STENTOR  Voorafgaand aan de première in De Spiegel te Zwolle, werd ik bevraagd door Marion Groenewoud. Naar mijn eigen smaak ging het gesprek veel te veel over de B’ulah Hoeve, de plek van mijn jeugd waar het verhaal zich afspeelt. En te weinig over de betekenis van klassieke muziek en theater in het vertellen van een verhaal. Maar feit is dat deze publicatie een storm op de kaartjes opleverde. Dus dank aan Marion en de Stentor!

De Stentor “Ik was zijn verloren kind”

 

TE GAST BIJ COEN VERBRAAK Op 1 januari van dit jaar was ik, naar aanleiding van mijn voorstelling te gast bij Human. Coen Verbraak interviewde mij en 3 anderen over een belangrijke wending in ons leven.

Radio 1 HUMAN De Publieke Tribune

REACTIES UIT PUBLIEK  

Ik mag citeren uit de schriftelijke reacties die ik kreeg 

Prachtig spel. We waren geroerd. Dank je wel hiervoor.

Wat maakte je het toegankelijk, zonder haperen nam je ons mee op je weg.

En dan Shostakovich. Het verwoorden door middel van zijn muziek. Het was niet een vondst maar een gegeven. Hoe prachtig sloot het aan en met hoeveel passie maakte je gebruik van zijn muzikale wezen. Jouw cello, puur en robuust. Een verlengstuk van jezelf.  Kon hij er maar bij zijn…. wat zou hij de symbiose goed begrijpen. Een twee-eenheid. 

René Veen was fantastisch. Zo liefdevol volgde hij, nam hij je mee, was er op de juiste momenten.

Betoverend. Indringend. Liefdevol. Pijnlijk. Krachtig. Wat een rauw en teder verhaal. We hebben intens genoten.